zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Divadlo žije

Tristan a Isolda

autor: archiv divadla   

zvětšit obrázek

Tristan a Isolda v Národním divadle moravskoslezském; portrét Anny Cónové; co říkají herci na to, že netočí, aneb mimodivadelní příležitosti herců v moravskoslezské metropoli. V dalším vydání divadelního magazínu uvidíte, jak vznikala inscenace Tristan a Isolda v Národním divadle moravskoslezském. Tento legendární příběh milenců, kteří v osudové hře prohráli své štěstí, režíroval Janusz Klimsza.

V portrétu se seznámíte s herečkou Annou Cónovou, která v NDM nastudovala celou řadu postav, jako je Celie Peachumová (Žebrácká opera), Edna (Nejstarší řemeslo), Madeleine Béjartová (Moliere), Strouhalka (Maryša) atd. Anna Cónová také pravidelně spolupracuje s Českým rozhlasem a s Českou televizí.
A ostravských herců jsme se nakonec zeptali, co říkají na to, že dnes už nemají tolik filmové a televizní práce jako dřív.
Vysílání: 11.9., 01.50 hod., ČT art

Chyť zajíce, ať ho máš! Nové inscenace her Václava Havla: Žebrácká opera v Klicperově divadle v Hradci Králové a Zahradní slavnost v Národním divadle. Režie A. Sirotková (Premiéra)
Od roku 1963, kdy Václav Havel napsal a Otomar Krejča v Divadle na Zábradlí režíroval Zahradní slavnost, se vedou spory o tom, jak ony přesně konstruované hry, jež sám autor nazýval "stroječky", vlastně inscenovat. Jak jejich mechanismu vdechnout jevištní život. Ostatně nepovedených inscenací Havlových her vzniklo mnoho, těch, které se nás dotýkají a při nichž se skutečně bavíme, pár.
Václav Havel sám leccos na to téma naznačil a jsou režiséři, kteří se jeho doporučení, že je hlavně zapotřebí přesně, po smyslu a ve správném rytmu říkat text, se střídavým úspěchem drží. Jako například Andrej Krob.
Platí ale Havlova doporučení absolutně nebo je jejich respektování jen východiskem pro další režijní práci? Jak se s proměnou současného inscenačního stylu změnil divadelní potenciál Havlových textů? A co je na textech, kterým je vytýkáno chladné konstruktérství, vlastně pro současného režiséra přitažlivé? Co je při jejich inscenování nejtěžší? Budeme se ptát dvou režisérů s výrazným scénickým rukopisem, kteří se v právě uplynulé sezóně potkali s Havlovými hrami poprvé. Daniel Špinar nastudoval v Klicperově divadle v Hradci Králové Žebráckou operu a Dušana D. Pařízek ve Stavovském divadle Zahradní slavnost.
Vysílání: 15.9., 20.25 hod., ČT art; Opakování: 18.9., ČT art.

9.9.2013 20:09:26 Redakce | rubrika - Z éteru

Časopis 24 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Asociace profesionálních divadel České republiky

Články v rubrice - Z éteru

Portrét Emil František Burian

Emil František Burian

Emil František Burian
Portrét významného divadelního experimentátora objevujícího jedinečné inscenační post ...celý článek


Divadelní tipy 24. týden

Jiří Suchý – Lehce s životem se prát

13. komnata Zdeňka Žáka
Herce trápily dlouhé roky problémy s ledvinami. Ty nakonec přestaly fungovat úplně, ...celý článek


Divadelní tipy 25. týden

Bandité pro baladu

13. komnata Renaty Prokopové
Herečka Renata Prokopová se musela vyrovnat s tím, že oba její synové po naroz ...celý článek



Časopis 24 - sekce

LITERATURA/UMĚNÍ

Ve službách papeže

Ve službách papeže

Ve službách papeže
Zlaté období italské renesance zachycené ve střetu titánů své doby – umělce Michel celý článek

další články...