K postoji Evy Urbanové
Vedení Národního divadla je líto, ľe Eva Urbanová nechce dále vystupovat v
roli Milady v opeře Dalibor. Domníváme se, ľe nová inscenace Dalibora není provokativní ani spekulativní a domníváme se, a to nejen my, ľe znamená novou kapitolu v inscenováni Smetanových operních děl. Pochopitelně, ľe podstupujeme riziko a předpokládáme, ľe reakce diváků budou různé - od nadąených po odsuzující.
Eva Urbanová to mnohokrát zaľila v zahraničí. Kdyľ zpívala roli Ortrudy ve Wilsonově inscenaci Lohengrina v Metropolitní opeře, inscenace byla "vybučena" newyorskými diváky a přesto Eva Urbanová odzpívala vąechna představení. Totéľ se přihodilo před několika měsíci v berlínské Deutsche Oper v inscenaci Síla osudu od Verdiho.
Proto nás udivuje, ľe v Čechách tuto konfrontaci s diváky podstoupit nechce.
Je to ąkoda.
TIP!
Časopis 24 - rubriky
Články v rubrice - Ze zlaté kapličky
Komorní inscenace WERNISCH o velikánovi české literatury
Dílo básníka, překladatele, editora, novináře, pábitele, mystifikátora, solitéra, poutníka a snivce Ivana Wern ...celý článek
Časopis 24 - sekce
HUDBA
Michal David – žít tak, jak se má
Úspěšný zpěvák, hitmaker, hudebník a bavič si žije dobře a spokojeně, jak si na počátku své kariéry předsevzal celý článek
OPERA/ TANEC
Letošní Pražské jaro přehlídka výjimečných událostí
Evropskou premiérou díla Superorganisms Miroslava Srnky v kombinaci s díly českých klasiků Dvořáka, Janáčka a celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Literární tipy 24. týden
Kafka (4/6) - Úřad
Jeden z největších spisovatelů 20. století ve víru tvorby, lásky i vnitřních démonů. Pre celý článek