zvláštní poděkování
Volný.cz

Hui He v Madama Butterfly z Met

Hui He v Madama Butterfly

autor: The Metropolitan Opera  

zvětšit obrázek

Pucciniho klasikou Madama Butterfly pokračuje 9. listopadu 2019 od 18:45 hod sezóna přímých přenosů z Metropolitní opery. Opera je náročná zejména pro představitelku hlavní role, která téměř neopouští jeviště. V aktuálním nastudování se v titulní úloze Čo-Čo-San představí čínská sopranistka Hui He.
V herecky i pěvecky náročném partu gejši Čo-Čo-San zrazené a opuštěné americkým námořním důstojníkem Pinkertonem se představila řada světových sopranistek. Na premiérový výkon Rosiny Storchio ze 17. února 1904 navázaly takové operní divy jako Geraldine Farrar (premiéra v Metropolitní opeře 1907), Maria Callas či Montserrat Caballé. Nyní se k těmto zářivým jménům připojí sopranistka Hui He. Debutovala v Šanghaji coby Dorabella v inscenaci Mozartovy opery Cosi Fan Tutte. V Evropě poprvé zaujala právě v titulní roli Pucciniho Madama Butterfly. Kariérním průlomem se pak stala Tosca ve stejnojmenném díle téhož autora.

Zrazená japonská gejša je nicméně, společně s Verdiho Aidou, výstavním pěveckým výkonem pěvkyně Hui He. Jen v letošní sezóně ji ztvárňuje na prknech hned dvou operních domů. Vedle newyorské Metropolitní je to ještě Deutsche Oper v Berlíně. Na bedrech Hui He leží veškerá emoční náročnost role, od momentů štěstí, v kterých se Čo-Čo-San otáčí zády k vlastním tradicím, ke smutku z odloučení prosvětlovaných nadějí až k závěrečnému tragickému vyvrcholení.
V tříaktové opeře budou Hui He sekundovat italský tenor Andrea Carè, pro něhož je role Pinkertona debutem na prknech Metropolitní opery, a americká mezzosopranistka Elizabeth DeShong coby spolehlivá služebná Suzuki.
Inscenace vznikla ve spolupráci hollywoodského režiséra Anthonyho Minghelly (mj. je držitelem Oscara za režii snímku Anglický pacient) a režisérky a choreografky Carolyn Choa. Ne nadarmo se v recenzích hovoří o jejích filmových kvalitách. Propracovaná práce se zářivými barvami a širokým prostorem, který připomíná plátno kina, ale i zapojení loutek propůjčuje představení vizuálně podmanivou atmosféru a zvláštní magii uzavřeného světa japonského přístavu Nagasaki na konci devatenáctého století.
Úvodní přenosy z Metropolitní opery vsadily na prověřené a diváky oblíbené inscenace. První novinkou a zároveň závěrečným přenosem pro letošní rok bude Achnaton z pera skladatele Philipa Glasse. Do newyorské opery jej přináší Phelim McDermott, který svým ztvárněním této látky v Britské národní opeře způsobil na dlouhou dobu vyprodanou senzaci.

Seznam kin na www.aerofilms.cz.

6.11.2019 09:11:38 Redakce | rubrika - Zveme ...

Časopis 47 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Panoptikum

Články v rubrice - Zveme ...

Achnaton Philipa Glasse zazní v Met

Anthony Roth Costanzo - Achnaton (Foto: Richard Hubertsmith)

Podzimní část přenosů z Metropolitní opery uzavře v sobotu 23. listopadu ACHNATON, produkce, která si letos v ...celý článek


PKB připomene výročí sametové revoluce slavnostní reprízou

Kytice (PKB)

Pražský komorní balet se připojí k oslavám třicátého výročí sametové revoluce a v neděli 17. listopadu od 19 h ...celý článek



Časopis 47 - sekce

DIVADLO

Slavnostní týden oslav otevření MdMB

Městské divadlo Mladá Boleslav

Městské divadlo Mladá Boleslav slaví letos na podzim 110. let otevření secesní divadelní budovy, která je ozdo celý článek

další články...

HUDBA

Robert Urban: Nahoty se nebojím!

Robert Urban (Tarzan)

Vítěz dalšího dílu pořadu Tvoje tvář má známý hlas a muzikálový Tarzan znovu dokázal svůj talent zpěváka i her celý článek

další články...

LITERATURA/ UM?NÍ

České filmy tipy 48. týden

Květa Fialová (Definice lásky)

Definice lásky
Jak asi může dopadnout muž středních let, který se zamiluje do dívky z plakátu? Romantický f celý článek

další články...