zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Lucie Kaňková úspěšně debutovala v belgickém Lutychu

Lucie Kaňková v belgickém Lutychu

autor: archiv   

zvětšit obrázek

Mladá česká koloraturní sopranistka, která již stihla vyhrát mnohou pěveckých soutěží a v Praze pravidelně zpívá roli Mozartovy Královny noci, se stala spásou pro zbrusu novou produkci prestižního belgického operního domu Opéra Royal de Wallonie, když zaskočila 6. března doslova na poslední chvíli za kolegyni, která onemocněla covidem.
Mladá česká sopranistka Lucie Kaňková do Lutychu (Liège) nejprve přijela po předzpívání před dirigentkou a hudební ředitelkou Speranzou Scapucci, aby dělala tzv. covera, neboli náhradníka pro role Philine z opery Mignon a Donny Anny z opery Don Giovanni.

Z hodiny na hodinu se ovšem ocitla na jevišti v úplně jiné roli a zhostila se jí na výtečnou: „Roli Gildy jsem nedávno nastudovala v České republice, takže ji mám čerstvě uloženou v paměti a na premiéru tady v Lutychu jsem se byla podívat. Jaké bylo moje překvapení, když mi druhý den volali, že alternace Gildy je nemocná a já musím co nejdříve zaskočit,“ popisuje vzrušující
okamžiky Lucie Kaňková. „Na zkoušku s dirigentem Danielem Orenem, kterého na počátku kariéry objevil sám Leonard Bernstein a je vítězem Karajanovy dirigentské soutěže a za svou kariéru spolupracoval s takovými legendami jako je Luciano Pavarotti, Mirella Freni nebo Franco Zeffirelli, jsem měla jen necelou hodinu a půl. Dokonce jsem s sebou ani neměla noty pro zopakování. Ostatní kolegové, kteří bez výjimky zpívají na nejlepších scénách světa, mi vyjádřili uznání a povzbuzovali mě, což mi dodalo hodně odvahy a sil.“

V představení 6. března roli Rigoletta zpíval Sebastian Catana, který vystupuje v MET, Covent Garden, na Salcburském festivalu, Vévodou byl Giuseppe Gipali, vítěz 2. ceny soutěže Operalie Plácida Dominga a stálý host scén ve La Scale Miláně, Teatru Liceu v Barceloně, Paříži, Veroně či San Franciscu. Alternantem Rigoletta je v této produkci slavný Amartuvshin Enkhbat, který zpívá Rigoletta i ve Scale, stejně jako alternantka Gildi Enkeleda Kamani.
„Cítím se jako ve snu, celý tým je skvělý. Operu v Lutychu jsem zatím znala především z televizních přenosů na TV Mezzo, minulý týden tu měla recitál Nadine Sierra, o dva měsíce dříve zde vstupovali Aleksandra Kurzak a Roberto Alagna a já jim z povzdálí tleskala. Najednou jsem se zde na jevišti ocitla i já. Vedení divadla se můj výkon líbil, stejně jako publiku, které volalo bravo a odměnilo nás ovacemi ve stoje,“ popisuje Lucie.
Opéra Royal de Wallonie angažovala mladou českou sopranistku hned na dvě představení, tj. 6. a 10. března. Nečekané záskoky se v operním světě dějí a patří k němu a často se pak s nimi pojí legendy. Příležitost přeje připraveným.

7.3.2022 12:03:44 Redakce | rubrika - Zprávy

Časopis 21 (2018) - rubriky

Archiv čísel

reklama

Bastard (Městské divadlo Brno)

Články v rubrice - Zprávy

Pražští symfonikové hrají v Řecku

FOK v Řecku (Foto: Sarah Grafová)

Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK je na zájezdě v Řecku. Zahrál v athénském koncertním sále Megaronu a dnes ...celý článek



Časopis 21 - sekce

DIVADLO

Poslední důvod na Palmovce

Poslední důvod na Palmovce

Studio PALM OFF uvádí adaptaci populárního stejnojmenného blogu Poslední důvod, proč se nezabít. Slavnostní pr celý článek

další články...

HUDBA

Štefan Margita: Mapa lásky existuje pro každého člověka…

Štefan Margita při nahrávání alba Mapa lásky

Tenorista Štefan Margita opravdu nezahálí. Po natáčení svého posledního alba Mapa lásky odletěl do San celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

LANDSCAPE FESTIVAL PRAHA 2018 zahájí J.A.R. eskalací dobra na Vítkově

Skupina J.A.R.

Praha se v letních měsících stane dějištěm šestého ročníku mezinárodního krajinářského festivalu, který vnese celý článek

další články...